SKAP VERDI MED SMART LEDELSE
Ledelse som en tjeneste
eBIT lanserer ledelse som en tjeneste. Tjenesten passer for virksomheter som av ulike årsaker trenger fleksibel tilgang på kompetanse på ledelsesnivå, både i omfang og kompetanseprofil. Kompetanseteam fra eBIT kan hjelpe dere på vei. Vi setter sammen team med kompetansen dere trenger. Teamet kan justeres i omfang og kompetanseprofil ettersom behovet endrer seg.
Hvorfor velge oss?
Eksempler på hva tjenesten kan inkludere
- Strategi for selskapet
- Forretningsutvikling
- Aktsomhetsvurderinger- og åpenhetsrapportering
- Beslutningsunderlag
- Endringsledelse og organisasjonsutvikling
- Teknologiledelse
- Prosesses kartlegging - og forståelse
- Innovasjon - og kontinuerlig forbedring
- Smart bruk av data og teknologi, inklusiv KI
I mange situasjoner er det behov for fleksibel tilgang til ledelseskompetanse. Kanskje du kjenner deg igjen i en av følgende situasjoner?
1. Oppstartsbedrift:
En bedrift i oppstart som vil holde faste kostnader nede. Ideelt sett skulle virksomheten hatt en ledergruppe med erfarende ledere med ulik kompetanseprofil med kapitalen strekker ikke til og risikoen ved ansettelser er for høy. Selskapet består av to person som skal ivareta daglig ledelse, prosjektledelse, forhandlinger og kontraktinngåelse, markedsføring og salg, produktutvikling mm. Personene skulle gjerne ha vært flere steder på en gang og løst flere oppgaver i parallell, og hatt kompetanse på flere områder. Tiden strekker ikke til. Det få eller ingen å sparre med.
2. Virksomhet i vekst:
Virksomheten har eksistert en stund og oppstartsfase er over i en vekstfase. Det skal ansettes flere personer, tjenesteleveranser og produksjon skal skaleres opp, bedriftens IT-systemer må tilpasses økt trafikk, virksomheten må profesjonaliseres. Bedriften har blitt så stor at det er krav til verneombud. Bedriften trenger å dokumentere prosesser og rutiner, og etablere kvalitetssystem, samt sikre at HMS er ivaretatt tilfredsstillende. Det er behov for god håndtering av både eksisterende og nye kunder og det er aktuelt å etablere CRM systemer. Men fortsatt er det behov for å holde faste kostnader nede og det er uklart hvordan en fremtidig ledergruppe bør være sammensatt.
3. Virksomhet i endring:
Styret og ledelsen er klar over at det må iverksettes i prosesser for å håndtere endring. For eksempel kan årsaken kan være at store planlagte prosjekter skal iverksettes og gjennomføres, eller at bruk av ny teknologi som kunstig intelligens bør utrede. Ledelsen har ikke den kapasitet og/eller kompetansen som trengs for å gripe saken an.
4. Endring i kompetansebehov og kompetanse tilgang
Daglig leder eller andre sentrale ledelsesressurser slutter. Dere vil bruke tid på å finne riktig kompetanse. Eller dere er i en omorganiseringsprosess og er usikker på hvordan fremtidens kompetansebehov ser ut.
Ledelse som tjeneste kan brukes i mange situasjoner. Ikke nøl, vi ser frem til høre fra deg.